Leiding geven.
Als manager weet u dat de kwaliteit van de relatie met uw medewerkers veel invloed heeft op uw succes in het werk. Ook werkt de wijze waarop u zich gedraagt door in het gedrag van uw medewerkers.
Het zien van kansen, het accepteren van onmogelijkheden, het nemen van de juiste beslissing, het waarderen van goede prestaties, het geven van opbouwende feedback, zuiver communiceren, plannen en overzicht houden zijn slechts enkele van uw taken. Dat is nogal wat.

"Dus waarom doen ze niet gewoon wat ik zeg?"
Uw stijl van leidinggeven en wijze van communiceren is vaak mede verantwoordelijk voor de ontvankelijkheid van uw medewerkers voor uw verhaal.

Inzicht
In deze training krijgt u inzicht in de diverse leidersschapsstijlen en ontdekt u wat de uwe is. We laten u zien wat uw stijl met zich mee brengt. Iedere stijl heeft zijn voor- en nadelen. Door deze te onderkennen en bewust te gebruiken past u uw leidersschapsstijl aan aan de situatie.

Als leidinggevende heeft u te maken met het voeren van 'slecht nieuws gesprekken'; ook luisteren en doorvragen moeten tot uw betere eigenschappen behoren. Om nog maar te zwijgen over 'aandachtgevend gedrag of omgaan met conflicten'. Ook deze sociale vaardigheden komen aan bod in de training.

Vaardigheden
In de outdoor activiteiten zullen uw leidersschapsstijl en uw sociale vaardigheden geoefend en aangescherpt worden.

"Dus dan doen ze gewoon weer wat ik vraag?" Inderdaad.

U wilt meer weten? E-mail ons.